GEZA KOLAB
Love is hate, like truth the reason to lie
Sex your style! Find your VIP side!

vineri, 23 octombrie 2009

Sober vs Life

Nu sunt fanul nimanui, dar stiu sa apreciez talentul altora.

In viata cautam sa ne identificam cu persoanele faimoase, cu povestile din carti sau filme, probabil din nevoia de a nu ne simti singuri sau din necesitatea de a impartasi aceleasi trairi cu cineva. Muzica este un mod pentru a ne descarca energiile; ascultam balade cand suntem indragostiti sau atunci cand suferim, muzica ritmata atunci cand suntem bine dispusi; deseori muzica ne ajuta sa trecem peste momente dificile. Pentru mine e medicament, isi face efectul instantaneu si e exact ceea ce am nevoie atunci cand traiesc intens o stare, respectiv un eveniment, fie el pozitiv sau negativ. Muzica devine mai mult decat un prieten, mai intensa decat o imbratisare. E un abandon al fiintei si o exteriorizare absoluta.

De cateva luni ma obsedeaza piesa "Sober" a lui P!nk. Linia melodica se intrepatrunde perfect cu versurile intense, profunde, scrise intr-un moment de maxima luciditate, in care mintea transcende propria existenta. Pentru Alicia (alias P!nk) versurile subliniaza dependenta de vicii si dedicarea spre o viata nocturna, privata de substanta, un fel de uitare de sine pentru a combate singuratatea. Tina Turner spunea intr-un interviu ca nu se gandeste niciodata la un mesaj pe care sa-l transmita prin muzica ei. Normal, e atenta la versuri si la sensul lor, dar abia dupa ce melodia e inregistrata isi spune "Ah, despre asta e vorba in piesa!". E onorata ca atat de multe persoane se regasesc in versurile ei. "De fapt, nu e niciodata vorba despre oameni, ci despre sentimente", spunea Tina.

N-as putea face o lista cu toate melodiile ce ma reprezinta, ar dura o vesnicie... Azi ma voi opri doar la una:
Sunt momente in care vreau sa ma pierd in multime, sa nu mai ies in evidenta cu nimic, sa fiu si eu un oarecare. As vrea sa nu mai am atatea pretentii si sa pot sa sufar in liniste fara a cersi imbratisarea nimanui. As vrea sa pot fi tare, dar n-as putea deveni niciodata simplu si comun ca un muritor de rand, ma iubesc mult prea mult... Azi, oglinda refuza sa reflecte ceea ce sunt. Nu ma regasesc in imagine (poate pentru ca sunt obosit, stresat, agitat)... si n motive ca sa nu imi accept pozitia/situatia/depresia. Si totusi, inca imi doresc sa ma schimb, pentru ca nu vreau sa continui in acelasi ritm. Cine sau ce ma va putea ajuta sa inlocuiesc siguranta pe care mi-o ofera izolarea? Sa ma dedic cui? Aici, acasa, nimic nu ma poate atinge... Oare de ce simt ca nu sunt ok cu viata-mi setata pe pauza? Nu simt durere, nu am regrete si e atat de bine... ma simt protejat si ar fi perfect daca toate astea m-ar putea face fericit. Nu mai vreau sa vorbesc despre mine si despre realizarile mele. De ce nu poate uita lumea tot ce am facut si sa-si continue ritmul monoton al vietii, lasandu-ma pe mine in pace? De ce trebuie sa sparg linistea mereu, sa vorbesc la persoana intai? "Linistea ma ingrozeste pentru ca striga adevarul", sunt singur si n-am un umar pe care sa plang. Stiu ca poate exagerez si ma repet la infinit, dar e si asta un mod de a ma descarca. Tentatia trecutului ma cheama... deseori nu reusesc sa ma abtin si intru din nou in joc, batand aceleasi carari pe care le dispretuiesc. Daca voi cadea din nou in capcana voi fi singurul vinovat. Acum inca mai am scuze credibile si motivatii salvatoare, dar daca e sa o iau de la capat pentru a ajunge de unde am plecat, voi fi unicul vinovat. Ma cufund pe zi ce trece intr-o depresie fara scapare, mi-am pierdut pana si vointa de a mai intinde mana pentru a ma ridica de jos. Astept o revelatie, ma astept pe mine, vreau sa reactionez. Cand toate merg bine e perfect, e atat de bine incat nici nu reusesc sa imi dau seama ce face ca lucrurile sa mearga prost in final. Sau altfel spus, "cand e bine, atunci e bine, e atat de bine, pana cand merge prost". Acum ma regasesc singur in cautarea de sine, vreau sa ma redescopar asa ingenuu si ambitios cum am fost candva, si asta e cea mai grea sarcina! Am incetat sa mai plang si nimeni nu imi va mai cunoaste lacrimile vreodata, pentru ca eu in prapastie nu ma voi mai prabusi niciodata vreodata. Ma am pe mine si voi avea grija de mine, imi voi fi suficient...



Toate gandurile autocritice descrise pana acum se regasesc in textul melodiei "Sober" cantata de P!nk. Textul l-am interpretat intr-o maniera personalizata. Mai jos - versuri și video.

Singuratatea este cel mai mare disconfort uman, dar totodata este consecinta propriilor noastre decizii. Insa stiu ce inseamna a nu fi singur: e atunci cand stai intins in pat si esti mort de oboseala, dar nu reusesti sa te opresti din povestit... atunci cand cuvintele curg suvoaie si ai pe cineva alaturi care iti ofera un feedback desavarsit. Ar fi imposibil sa te simti singur, nu? Cand sa fi trait EU ultima data sentimentul de non-singuratate?

Pentru bunicul meu, sinucis la 23.10.2009. Singuratea l-a impins sa isi curme viata la varsta de 87 de ani. Era depresiv.



Sober

I don't wanna be the girl who laughs the loudest
Or the girl who never wants to be alone
I don't wanna be that call at four o'clock in the mornin'
'Cause I'm the only one you know in the world that won't be home

Ahhh, the sun is blindin'
Ahhh, I stayed up again
Ohhh, I am findin'
That's not the way I want my story to end

I'm safe,
Up high
Nothing can touch me
But why do I feel this party's over?
No pain,
Inside
You're my protection
But how do I feel this good sober?

I don't wanna be the girl that has to fill the silence
The quiet scares me 'cause it screams the truth
Please don't tell me that we had that conversation
'Cause I won't remember, save your breath' 'cause what's the use?

Ahhh, the night is callin'
And it whispers to me softly, "Come and play"
But I, I am fallin'
And if I let myself go, I'm the only one to blame

I'm safe,
Up high
Nothing can touch me
But why do I feel this party's over?
No pain,
Inside
You're like perfection
But how do I feel this good sober?

Comin' down,
comin' down,
comin' down
Spinnin' 'round,
spinnin' 'round,
spinnin' 'round
I'm lookin' for myself,
Sober

Comin' down,
comin' down,
comin' down
Spinnin' 'round,
spinnin' 'round,
spinnin' 'round
Lookin' for myself,
Sober

When it's good, then it's good, it's so good 'til it goes bad
'Til you're trying to find the you that you once had
I have heard myself cry' never again'
Broken down in agony,
Just tryin' find a friend

ohhh, ohhh

I'm safe,
Up high
Nothing can touch me
But why do I feel this party's over?
No pain,
Inside
You're like perfection
But how do I feel this good sober?

Niciun comentariu: